Wilt u als gemeente uw inwoners, en met name meer kwetsbare personen, info geven over het invullen van hun belastingaangifte? Wilt u uw inwoners ondersteunen in het digitaal vervullen van hun interacties met de overheid?
Hier vindt u materiaal dat u daarvoor kunt gebruiken
- Herbekijk de webinar georganiseerd door de FOD Financiën in samenwerking met de vzw WeTechcare. Die is gericht op ‘digihelpers’ en geeft een overzicht van de mogelijkheden van het portaal MyMinfin en van de hulp die beschikbaar is over de belastingaangifte:
- Bekijk en hergebruik zelf de presentaties:
- Bekijk het didactisch materiaal over MyMinfin en de belastingaangifte. U vindt hier video’s en stappenplannen.
Self service van de afsprakentool voor invulhulp
Als medewerker van de gemeente kunt u in naam van de burger een afspraak maken voor telefonische hulp bij het invullen van de aangifte. Een afspraak maken kan van 1 april 2025 tot en met 26 juni 2025.
Een afspraak maken in naam van een burger (opgelet, deze self service is enkel bedoeld voor intern gebruik van het gemeentepersoneel. Gelieve deze link niet te verspreiden.)
Handleiding voor het maken van een afspraak (PDF, 428.45 KB)
Andere informatiebronnen
- Het opleidingsportaal Connectoo over digitale inclusie van de FOD Beleid & Ondersteuning. Deze opleiding is toegankelijk voor iedereen die bij een federale, gewestelijke of gemeentelijke administratie werkt. Ze stelt je in staat te leren over digitale inclusie, om in je dagelijks werk beter rekening te houden met deze thematiek.
- Het portaal 123digit van de vzw WeTechCare. Een gratis platform voor begeleiding bij het dichten van de digitale kloof.