Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren

Veelgestelde vragen over technische problemen

  • Wat als de toepassing niet beschikbaar is?

    De FOD Financiën stelt alles in het werk om te zorgen dat de viewers van CadGIS altijd toegankelijk zijn. Het kan echter gebeuren dat de toepassing tijdelijk niet beschikbaar is door technisch onderhoud. In de mate van het mogelijke proberen we de gebruikers zo veel mogelijk op voorhand te verwittigen door een melding in de toepassing zelf en op de onthaalpagina van MyMinfin.

    Als de toepassing niet beschikbaar is en u geen melding terugvindt op de onthaalpagina, raden we u aan om de toepassing eens te proberen openen in een andere webbrowser. De browsers Google Chrome, Mozilla FireFox en Microsoft Edge zijn het meest geschikt. Als de toepassing na herhaalde pogingen nog steeds niet beschikbaar is, kunt u dat laten weten via het contactformulier in MyMinfin.

  • Wat als de toepassing niet werkt in mijn standaardbrowser, maar wel in een andere?

    Meestal volstaat het om de navigatiegeschiedenis van de browser volledig te wissen en opnieuw te proberen.

    Hoe wist u de navigatiegeschiedenis van uw browser?

    Dat verschilt afhankelijk van of u met Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge werkt. Sluit ook alle tabbladen voor u opnieuw probeert.

    Als de foutmelding blijft, kunt u contact opnemen via het contactformulier in MyMinfin.

    Wat veroorzaakt dit probleem?

    Als u tijdens een IT-onderhoud of bij technische problemen de Viewer gebruikt, dan verschijnt er een foutmelding op uw scherm. Soms wordt die foutmelding bewaard in de geschiedenis van uw browser. Dan krijgt u bij een volgende poging onterecht dezelfde foutmelding, ook als het onderhoud al afgelopen is.

    Ook als we een nieuwe versie lanceren kan het gebeuren dat er nog gegevens gelinkt aan de vorige versie in het geheugen van de browser blijven hangen waardoor de toepassing niet naar behoren werkt.

  • Welke browser gebruik ik het best voor CadGIS Viewer?

    CadGIS werkt in de browsers Mozilla FireFox en Microsoft Edge, maar is momenteel geoptimaliseerd voor Google Chrome.

    In tegenstelling tot de vorige versie is CadGIS niet meer compatibel met Internet Explorer (deze ondersteunt de Javascripttechnologie gebruikt door CadGIS niet).

  • Hoe kan ik technische problemen met CadGIS Viewer melden?

    U kunt het probleem melden door in MyMinfin bij de categorie ‘Mijn onroerende gegevens raadplegen’ (tabblad ‘Mijn woning’) op de knop ‘Een vraag stellen’ te klikken:

    knop ‘Een vraag stellen’

    Opmerking: Gebruik dit contactformulier alleen voor problemen met CadGIS Viewer en problemen rond de weergave van uw eigendom op het plan.

    Hebt u een andere vraag? Navigeer naar het juiste tabblad en klik bij de juiste subcategorie op ‘Een vraag stellen’. Bijvoorbeeld: vragen in verband met de registratie van uw huurcontract stelt u bij de subcategorie ‘Mijn huurcontracten raadplegen’.

    Elke subcategorie heeft zijn eigen contactformulier met specifieke keuzemogelijkheden. Die keuzemogelijkheden geven ons de nodige informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden. Door gebruik te maken van het juiste contactformulier komt uw vraag ook meteen bij de juiste dienst terecht.

    Werkt MyMinfin niet? Dan kunt u ook mailen naar support.meow@minfin.fed.be.